SELAMAT DATANG.....

Anda adalah pengunjung yang ke

Sunday, June 7, 2009

PERSIDANGAN BERKELOMPOK UMNO CAWANGAN-CAWANGAN BAHAGIAN IPOH TIMOR


Persidangan Berkelompok UMNO Cawangan-cawangan Bahagian Ipoh Timor telah selamat dijalankan pada hari Ahad - 7 Jun 2009 bermula jam 8.30 pagi bertempat di Dewan Seruan Islam, Jalan Seruan Ipoh, Perak.

Sebanyak 15 Cawangan iaitu Cawangan Batu Bungkal, Desa Cempaka, Jalan Pasir Puteh, Jalan Seruan, Jalan Sultan Azlan Shah Selatan, Jalan Sultan Azlan Shah Utara, Pinji Timor, Pinji Barat, Pinji Bandar, Happy Garden, Taman Cempaka, Taman Cempaka Hilir, Taman Ipoh, Tiger Lane dan Jalan Kampar telah menyertai Persidangan Berkelompok ini dan Majis Perasmiannya telah disempurnakan oleh YB Senator Dato' Azian bin Osman, Ketua UMNO Bahagian Ipoh Timor merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia.

Dalam ucapan alu-aluan oleh Encik Ahmad Zam Zam Azlan bin Zit selaku Pengerusi Persidangan Berkelompok, beliau telah menyorot kembali sejarah di mana Tanah Melayu pernah diperintah oleh Komunis dan beliau juga turut mengingatkan ahli-ahli UMNO khususnya generasi muda kini agar sentiasa ingat kepada sejarah dan tidak terpengaruh dengan pelbagai tuntutan yang boleh menjejaskan keharmonian negara ini.



YB Senator Dato' Azian di dalam ucapan perasmiannya menyeru ahli-ahli UMNO supaya sentiasa mempunyai semangat juang yang tinggi kepada parti. Beliau juga mengimbau kembali keadaan di Perak yang telah diperintah oleh Kerajaan Pakatan Pembangkang selama 11 bulan dan kini bersyukur kerana Barisan Nasional kembali memerintah negeri Perak. Dalam pada itu, beliau mengingatkan ahli-ahli UMNO agar bersatu dalam usaha memantapkan parti. Di akhir ucapan, beliau kelihatan agak sebak mengenangkan ketiadaan arwah abang beliau, Allahyarham Supian yang pada masa hayatnya sentiasa hadir dalam persidangan sebegini.


Pada tengaharinya pula, UMNO Cawangan Pekan Cendawan mengadakan Persidangan Tahunannya di Dewan Orang Ramai Pekan Cendawan. Persidangan Tahunan UMNO Cawangan bagi tahun 2009 ini telah bermula pada 15 Jun yang lalu dan akan berakhir pada 30 Jun sebagaimana yang telah diputuskan oleh UMNO Malaysia.

No comments:

Post a Comment