SELAMAT DATANG.....

Anda adalah pengunjung yang ke

Wednesday, July 29, 2009

MAJLIS PENERANGAN DAN SESI DIALOG 'DERAF CADANGAN KONSEP PEMILIHAN DAN PINDAAN PERLEMBAGAAN UMNO'


Biro Penerangan UMNO Bahagian Ipoh Timor telah mengadakan Majlis Penerangan dan Sesi Dialog mengenai 'Deraf Cadangan Konsep Pemilihan dan Pindaan Perlembagaan UMNO' pada 27 Julai 2009 yang lalu bertempat di Dewan Taklimat, Tingkat 1, Bangunan UMNO Negeri Perak. Majlis ini diadakan bertujuan untuk mendapatkan maklumbalas dari peringkat akar umbi terutamanya dari ahli-ahli di cawangan-cawangan mengenai konsep pemilihan yang telah dicadangkan oleh UMNO Malaysia. Lebih kurang 200 orang peserta yang telah hadir yang terdiri daripada Ketua-ketua dan Timbalan-timbalan Ketua UMNO Cawangan berserta Ketua-ketua dan Naib-naib Ketua 3 Sayap Pergerakan UMNO Cawangan, Setiausaha-setiausaha UMNO Cawangan dan Ketua-ketua Penerangan UMNO Cawangan.

Taklimat dan perbincangan deraf tersebut telah dikendalikan oleh Ketua UMNO Bahagian sendiri iaitu YB Senator Dato' Azian Osman. Pelbagai maklumbalas dan pendapat telah diterima dan ianya merupakan satu perbincangan yang baik dalam usaha memartabatkan Parti. Segala pendapat yang diberikan akan dikumpulkan dan dibawa ke dalam Mesyuarat Jawatankuasa Usul UMNO Bahagian untuk dibawa dan dibahaskan di dalam Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian yang akan diadakan pada 16 Ogos 2009.

Usaha yang telah diambil oleh Biro Penerangan UMNO Bahagian ini adalah satu langkah yang amat baik kerana ahli-ahli UMNO di peringkat akar umbi bukan sahaja telah diberi peluang untuk mengemukakan pandangan masing-masing tetapi juga diberikan kefahaman tentang Perlembagaan UMNO.

No comments:

Post a Comment