SELAMAT DATANG.....

Anda adalah pengunjung yang ke

Tuesday, May 19, 2009

HARI KELUARGA PUTERI IPOH TIMOR 2009 MERIAH

Pada hari Ahad - 17 Mei 2009 tepat jam 8 pagi, padang Taman DR Seenivasagam, Ipoh telah digegarkan dengan kedatangan dan keriuhan ahli-ahli Puteri Ipoh Timor bersama keluarga mereka bagi memeriahkan sambutan Hari Keluarga Puteri Ipoh Timor 2009. Program ini diadakan bertujuan bukan sahaja untuk mengeratkan hubungan di kalangan ahli-ahli Puteri tetapi juga di antara keluarga Puteri terutamanya sebagai penghargaan kepada suami-suami/anak-anak yang telah berkorban masa membenarkan isteri-isteri/ibu-ibu mereka melibatkan diri secara aktif di dalam Puteri.

Pelbagai acara menarik telah dijalankan yang merangkumi setiap kategori - lelaki dan perempuan dewasa, kanak-kanak dan keluarga. Antara acara tersebut ialah sukaneka, tarik tali, pertandingan mewarna dan sebagainya. Program pada hari tersebut juga turut dimeriahkan dengan kehadiran maskot 'Hambuglar' oleh McDonalds.

Dalam kegembiraan Puteri menjalankan program tersebut, jauh di sudut hati ahli-ahli, perasaan sedih turut dirasai kerana ketiadaan Ketua Puteri, Kak Ros yang terpaksa menghadiri Kursus 'Retreat' Pergerakan Puteri UMNO Malaysia di Bukit Tinggi Pahang pada hari yang sama. Itulah pengorbanan yang terpaksa ahli-ahli Puteri lakukan apabila Ketua Puterinya telah ditempatkan dalam barisan kepimpinan Puteri Negeri. Namun begitu, kehadiran suami dan anak-anak Kak Ros telah sedikit sebanyak mengubat perasaan ahli-ahli.


Antara acara kanak-kanak - Pertandingan Mewarna dan Merebut Gula-gula


Antara Puteri yang hadir memeriahkan program

Sempena Hari Ibu juga, anak-anak Puteri yang hadir telah diberikan lukisan yang bertemakan Hari Ibu untuk diwarnakan dan dijadikan hadiah kepada ibu-ibu mereka. Dalam acara tarik tali, Puteri telah menunjukkan kekuatan yang luar biasa apabila mereka telah berjaya mengalahkan kaum lelaki.


Lukisan yang telah siap diwarnakan oleh anak-anak Puteri

Anak-anak Puteri sedang beratur menerima hadiah

Harapan Puteri agar melalui program seperti ini, hubungan Puteri akan terus diperkukuh dan dieratkan demi mengembalikan kekuatan Puteri agar terus dapat menyumbang bakti kepada anak bangsa.

No comments:

Post a Comment